Stygn

Hemkommen från lov. Ska skriva mer om det ikväll hoppas jag, om jag får tid. Men nu i skolen igen, och igång. Den här veckan har vi broderi med Jennie McMillen. Visste nog inte riktigt vad jag hade att vänta mig. Har en bild av broderi att det är så himla tråkigt. Blommor och blad. Stygn. Tjocka trådar. Klumpigt och handgjort. Bilder och figurativt och platt och tvådimensionellt och allt sånt där som jag känner ett innerligt ointresse för.

Så visar hon det här:

Såld på en sekund. Jag menar, jag kan alltså skulptera med tråd? Detta är ju magiskt. Det här vill jag jobba i massor. Hundra idéer att utforska.

Dessutom behöver inte saker vara tråkiga för att de är tvådimensionella.

Andrea Dezsö

;

Kazuyo Nomura

Idag fick vi får första uppgift för veckan. Jag ska jobba med det här:

20121105-132601.jpg

Hittills har dock dagen bestått av att rädda mitt arbetsbord från detta sorgliga tillstånd:

20121105-132710.jpg

Till någon slags renhet:

20121105-132802.jpg

Det är något nödvändigt i att städa upp gamla projekt. Gå igenom skisser, sortera, avsluta. Bereda väg för nya äventyr.
Passade även på att sätta upp dessa tjusiga vykort med konstmotiv som jag under lovet köpte på Nationalmuseum resp. Röhsska muséet. Man ska ju omge sig med inspiration!

20121105-133005.jpg

Sånt som får en att fundera över vad som är konst egentligen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

