Vi avbryter politiksändningarna för en kulturnotis

Inatt, precis när jag skulle lägga mig, hörde jag plötsligt ljud mot rutan. Gick fram, tittade ut, tomt. Några minuter senare; mer ljud och nu är det definitivt någon som kastar sten på mitt fönster.
Blir rädd. Vet inte varför egentligen, men vågar överhuvudtaget i te resa mig från min plats utan kurar ihop mig mot väggen.
Efter ett tag upphör ljuden, förmodligen på grund av att en av dem som kastade hoppade upp och såg att de var vid fel lägenhet. Tog ändå flera timmar för mig att varva ner såpass att jag kunde sova.

När man så ska ha teckningslektion och rita självporträtt efter knappt fyra timmars sömn, då syns det!

20120917-140925.jpg
Nästan komiskt hur arg jag är på bilden, inte bara i ansiktet & utseendet, utan i själva linjerna som hastats dit med lagom aggression.

Som tur är kommer man ju över det efter ett tag. Då blir det bra igen.

20120917-141009.jpg

Det här inlägget postades i Konst, Livet, Ritat och tecknat, Steneby. Bokmärk permalänken.

Kommentera

