I Långed

Så. NU är jag här, kan man väl säga. Flyttade in Dals Långed tisdag förra veckan. I god tid innan skolan, som började i måndags. Skönt. Hann se det mesta. Ta en vandring i skogen. En tur till Bengtsfors, som är närmaste tätort. Kolla in gymmet tvärs över gatan. Packa upp och installera mig.

I Dals Långed, eller DLC som man tydligen säger häromkring, ska jag plugga textilkonst i ett år. Efter första veckan känns det rätt så fantastiskt. Trivs superbra här och med skolan och det vi gör. Saker och ting får gå långsamt och i lugn takt. De två åren innan detta har jag pluggat sömnad & konstruktion samt allmänt konsthantverk på olika skolor i Stockholm samtidigt som jag jobbat väldigt mycket. Efter två år som präglat av stress och hets är det skönt att komma nånstans där man inte har något annat val än att ta det lugnt. Där affär, skola och kompisar ligger på gångavstånd, det mesta andra på cykelavstånd och bussen går varannan timma.

Hoppas verkligen på ett lugnt år där jag kan fokusera på mitt arbete och utvecklas konstnärligt utan att behöva skynda till massa ställen.

Har dock inte låtit mina förhoppningar hindra mig från att skriva upp mig på några aktiviteter. I onsdags började jag rida på ridskolan här i närheten. Red i drygt tio år som ung, men hade inte suttit på en häst på tre eller fyra år nu. Kändes underbart att vara tillbaka. Har som sagt även kollat in gymmet och elljusspåret som går ute i skogen. Och på skolan ska de tydligen ha yoga och lite annat. Tur att jag nyligen köpte en yogamatta.

Hoppas även på att hinna ta körkort. När och hur vet jag inte riktigt. Men tror inte att det är så svårt. De flesta lyckas ju.

Men mest av allt konst. Konst och jag och bo själv och vara med sig själv. Det blir ett fint år.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

