Inflytt

Sedan igår har jag och Stan en inneboende. En tjej från Lettland som flyttat till Sverige.

Hittills har hon mest varit på sitt rum och hållit sig för sig själv. För att vara ärlig är jag lite glad att jag snart ska flytta. Relationen hyresvärd-hyresgäst-rumskompis är på tok för komplex för att jag ska fatta vad som pågår. Vet varken hur jag eller hon ska bete oss.

Det positiva är i alla fall att min renlighetsnivå har maxats genom taket. Istället för att gå på toa med öppen dörr och lämna disk lite varstans har jag konstant ångest över att ha lämnat smutskläder nånstans i badrummet eller på toaletten. Igår lyckades jag rensa, kyl och skafferi, torka av alla ytor i köket, diska OCH laga mat när jag kom hem från jobbet. Något slags personligt rekord.

I överligt försöker jag fixa en egen lägenhet. Håhåhå jaja. Det går sådär. Har kommit fram till att jag nog ska skita i att försöka skaffa andrahand och bara rikta in på förstahandskontrakt. Ska bo i Steneby så pass kort tid att jag till varje pris vill undvika strul med konstiga värdar, att behöva flytta, eller vad det nu kan vara. Ja, kanske blir dyrare och jag kanske måste nalla lite på sparkontot, men å andra sidan kan jag bo både större och bekvämare. Och jag är jävligt bekväm av mig. Så idag har jag ringt kommunen flera gånger, skickat intresseanmälningar och gud vet vad.

Måste bara öka tempot med packningen så är jag typ i fas. Synd att jag råkat boka upp mig helt och hållet de närmsta veckorna på att träffa typ alla jag känner ”en sista gång” innan jag blir uppäten av en björn i skogen. Verkligen synd….

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

