Tid

Visste att detta inlägg skulle komma förr eller senare.

Hur får man tid till allt man vill göra? Ju mer tid jag har, desto mer vill jag kasta in. Nu är jag som regel upptagen fyra eftermiddagar i veckan. Mån, ons och fredag tränar jag, tisdagar går jag till hatteljén och gör hattar. Dessutom stannar jag över i skolan för jämnan och ska även leda något slags eventprojekt (ett delprojekt kan man säga, och det är fjärde året jag pysslar med det men det tar ändå tid).

Dessutom får jag nya bloggidéer varje dag i princip, utan att hinna eller orka skriva dem.

Idag kom jag hem vid tio, lagade mat och var klar att käka vid tolv (ok, lagade inte mat i två timmar, var ju ”tvungen” att ”vila” när jag kom hem först) och egentligen borde jag skriva ett mötesprotokoll, ett par textförslag och skissa lite. Samtidigt har jag över 200 olästa poster i min reader, och det från endast en dag! (Så går det när man börjar följa massa image feeds.)

Dessutom är det här inlägget så fruktansvärt ointressant! Att jag la fem minuter på det, hade kunnat uträtta storverk under den tiden!

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

