Eget rum

ÄNTLIGEN har jag ett arbetsrum. Stan fixade det i söndags medan jag var på jobbet. Länge sedan jag var så glad som när jag kom hem.

Jag kan nog inte riktigt förklara hur skönt det är att ha tillgång till sitt eget skrivbord igen. Under hela förra skolåret hade jag i princip inte tillgång till några ytor överhuvudtaget här hemma. Spenderade istället all min tid i skolan. Men det funkar inte riktigt med nya skolan, dels på grund av det vi håller på med, dels på grund av att jag u faktiskt har tid och lust att göra saker vid sidan om. Konstruera, sy, rita, you name it! Och nu har jag äntligen lite plats att göra det på.

Det är fortfarande mycket som saknas… Skrivbordet rymmer egentligen inte mer än dator och den symaskin jag ska köpa senare den här månaden. Behöver ett dubbelt så stort bord om jag ska kunna skära till något ordentligt. Sedan saknas ju alla maskiner, typ ångstation och flera industrimaskiner. Till sist även kopiösa mängder förvaring, organisering, anslagstavlor, allt. Har redan kikat på en ny hurts!

Men trots att ytan jag fått är rätt minimal går det ändå inte att jämföra med att inte ha någonting alls. Så fantastisk känsla att lämna köksröra, disk och smuts bakom sig, gå in på det egna rummet och stänga dörren. Nu har jag inte stängt dörren, men jag skulle kunna! Köra te, ta med in. Dricka te vid datorn utan att skrapa utan högar med papper och räkningar (som visserligen också är mina).

Värmer upp med lite småprojekt just nu. Har lagat en löskrage där några pärlor var på väg att trilla av. Nu sitter jag och snedtråcklar ett par veckade byxor, eftersom jag ska tvätta dem och inte vill att veckan ska försvinna i tvätten. Så skönt att äntligen vara igång igen! Till helgen kanske jag äntligen sätter igång och konstruerar de där byxorna som jag planerat att sy sedan i maj.

Känns plötsligt som att allt är möjligt!

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

