Det är nu det börjar

Känns som att livet är rätt bra just nu. Som att jag är på randen till något. Inte förändring, men jag känner potentialen i luften. Gäller för mig att utnyttja den.

Igår hade vi första fredagspuben på skolan efter en upptågsdag där vi gjorde och spelade upp små tablåer för varandra.

Innan puben kom igång satt vi i klassen och drack vin i gräset. Jag som inte ens dricker vin.

20110828-010431.jpg

Sedan flyttade vi över till terassen där vi njöt av sista sommarfredagen. I slutändan hängde jag dock inte speciellt mycket med klassen, utan ägnade mig mest åt att springa in i sammanträffanden. En tjej från min gamla gymnasieskola (som givetvis kom ihåg mig, alla som gick på min skola de tre åren vet vem jag är eftersom jag hade olika varianter av grönt hår) och en annan tjej som är född på gatan jag bor på nu och dessutom har samma namn som jag. Plus en hel del trevligt folk från andra klasser.

Mot slutet av kvällen hamnade nästan alla som var kvar uppe på taket där vi tittade på solnedgången och diskuterade lagom relevanta ämnen, typ det oetiska med att vara vegetarian.

20110828-010905.jpg

20110828-010918.jpg

Tror inte det har undgått någon direkt, men min skola är ganska awesome.

Det här inlägget postades i Livet, Nyckelviksskolan och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

