Kick start my art

Skolan började i tisdags. Så intensivt har det varit, att jag inte hunnit skriva om det förrän nu. Hela sista veckan upptogs i princip bara av ständig oro och ångest inför skolstarten. Nu känns allt istället väldigt fantastiskt.

Jag har alltså börjat på Nyckelviksskolan, en linje som heter färg form & hantverk. Man kan säga att det är en mix av deras andra utbildningar. Tyngdpunkten ligger på teckning och målning, men vi kommer även läsa ämnen som textiltryck, vävning, keramik, skulptur, etc.. I tisdags hade vi upprop och gick runt och bekantade oss med skolan. Så himla fina lokaler och omgivningar. Skolan ligger på Lidingö, mitt i ett villaområde, och lokalerna är utspridda på fyra tomter. Det flesta lokaler är gamla bostadshus i grunden, som ger en lagom mysig känsla. Dessutom har vi eget kök, där eleverna hjälper till att laga maten (som är supergod).

Redan i onsdags åkte vi iväg på utflykt, så det senaste dygnet har jag tillbringat på Stora Kalholmen, där vi byggt land art-installationer, lagat mat, lekt lekar och annat i typ perfekt sommarväder. Faktiskt så pass perfekt att jag lyckades bränna mig ganska rejält. Men idag kom vi tillbaka. Känner mig lagom slut!
Ska skriva ett eget inlägg om det snart. Dock kanske inte denna vecka, för imorgon åker jag iväg igen, då en kompis firar födelsedag med en festival hela helgen. Fjärde och sista året på raken, så klart man måste vara med!

Imorgon kör vi igång med första blocket med skulptur, och i nästa vecka kommer vi även börja med teckning och textiltryck. Ser så sjukt mycket fram emot att trycka, så det finns nog inte. Rita egna mönster, trycka på olika material…. Kommer bli så sjukt kul.

Det här året kommer nog bli väldigt fantastiskt.

Det här inlägget postades i Livet, Nyckelviksskolan. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kick start my art

  1. Nhina skriver:

    Åh vad spännande Nyckelviken verkar vara! Jag skulle själv gått textil där i år men kom in på mitt första handsval. Men det verkar vara en alldeles förträfflig skola.

    • momiji skriver:

      Den är fantastisk! Så sjukt mysig och… Åh, kan inte beskriva riktigt känslan. Tror absolut inte att det hade gjort någon skada om du inte hade kommit in på Beckmans.😉

Kommentera

