Rötmånad

Sitter mest och väntar på att juli ska ta slut.

Helt ärligt känns det som att allt jag gjort den här veckan är att planera inför nästa sommar. Så dags nu! I och med att jag bestämt mig för att till varje pris återvända till Japan menar jag. Försöker lista ut vilka datum som är mest troliga, hur de kommer matcha med mina övriga sommarplaner, terminsslut, rea på jobbet, etc.. Allting. Nu. Som vanligt när jag får en fix idé ska allt göras direkt på en gång utan väntan.

Framför allt är det awesome att det håller min hjärna sysselsatt så att jag slipper tänka på allt annat jävligt som annars karaktäriserar den här månaden. Typ att jag inte kan betala min hyra, och all min ångest inför skolstarten (om 38 dagar!). Mina orealistiska planer inför hösten funderar jag verkligen på hur jag hade tänkt att de skulle funka?
Jag ska alltså gå en konstutbildning. Mycket  av mitt framtida yrkesliv hänger på att jag engagerar mig i utbildningen och får ut maximalt av den. Jag har samtidigt tänkt satsa på träningen, och träna minst två gånger i veckan. Dessutom fortsätta göra hattar en gång varje/varannan vecka. Dessutom precis fått (oöppnat) brev från min gamla ridskola, förmodligen med erbjudande om plats till hösten. Dessutom tänkt jobba varje helg?!
När jag dessutom vet att jag är en person som visserligen trivs med strukturer och schemalagda aktiviteter men som också kräver extremt mycket återhämtning och tid att strukturera mina intryck. Jag tror alltså att jag ska klara det här, inte bara en vecka, utan att läsår, utan att gå in i väggen?

Varför ens planera så här då? Varför inte skita i jobbet och leva på studiemedel? Åtminstone gå ner i arbetstid. Jo, för det första så är det långtifrån säkert att jag kan gå ner i arbetstid på jobbet. Det kan mycket möjligen bli så att de säger varje helg eller inte alls. Och jag är, tyvärr, inte intresserade av d mer ekonomiska aspekterna av studentlivet. För det andra vill jag spara så mycket som möjligt av mina studiemedel, för att jag eventuellt ETER den här konstskolan vill gå YTTERLIGARE en förberedande linje och i sådana fall behöver jag alla veckor jag bara kan krama ut ur systemet.

Därför.

Men vi får se hur det går!

Det bästa är att jag seriöst sitter och lackar ur på att veckan inte har tio dagar och dygnet 30 timmar.

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

