Självlära

Försöker lära mig städning och sånt där. Plocka undan efter sig. Göra direkt. Såhär 20 år senare kanske man har mognat lite!

20110629-231628.jpg

Bara en sån sak som att göra matlåda inte bara ställa in kastrullen i kylen. Eller göra fem minuter innan läggdags.

20110629-231727.jpg

Den som inte tycker att det här är undanplockat (typ min mamma) skulle nog inte vilja veta hur det brukar se ut. Fast det vet min mamma redan, som tur är.

Försöker tänka ordentligt på hur bra det är att jag gör fint, och hur skönt det kommer vara imorgon. Verkligen suga på karamellen. Tänka bort att jag varit duktig, inte se den som en prestation jag lyckats med. Utan bara se nyttan, för mig själv. Ska försöka jobba lite med mig själv den här sommaren tror jag. Vara min egen pedagog. Förbereda mig inför hösten.
Plus, ju mer jag sköter mitt, desto mer kan jag klaga på Stan när inte han sköter sitt.

20110629-232129.jpg

Så kan man belöna sig själv med te i kanna också. Speciellt när man slipper fiska kannan själv.

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

