Slår aldrdig fel…

Så, sedan jag fick lön och lönebesked i torsdags (har faktiskt inte ens kollat kontot än – räckte med att kolla kuvertet för att få bankfobi för denna månad) och insett att jag kommer få vända slantar och förmodligen låna pengar av mamma även denna månad, gissa vad jag gjort hela helgen?

Suttit på nätbutiker. Och ebay. Och sökt och sökt och sökt och sökt. Och klickat och klickat och klickat. Köper gör jag inte, jag är inte korkad. Men mina önskelistor! Ni skulle se! Min drömgarderob är helt fantastisk och jag är så fruuuuktansvärt inspirerad så mätarna slår i taket. Ja…. Inte för att jag ritat eller sytt eller gjort något kreativt… Men KÖP-inspirationen! På topp just nu!

Nu har jag dillat i Stan att vi ska börja prenumerera på lådor med ekologiska grönsaker. Hallå, det kostar ju inte sååå mycket? Och vi kan väl testa bara eeeen gång. Det bästa med det är ju att jag tar ut pengarna från Ica-kortet – gratis pengar! Sista utvägen när man inte har några egna pengar, att köpa fina kryddor, nån kokbok eller annat för matpengarna.

Och nästa månad, när jag förhoppningsvis ÄNTLIGEN får en fet lön med alla junis extratimmar, hur shoppingsugen kommer jag vara då? Inte ett smack! Då kommer jag vara sedligheten själv, och inte ha en tanke på att köpa annat än mat och kanske nån uppsala-biljett. Och nästa gång det krisar och jag loggar in på ebay kan jag räkna med att alla mina fina önskeköp har gått till någon annan eller avslutats utan att återlistas.

Som sagt,  slår aldrig fel!

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

