Arbetsskadad

De senaste veckorna har jag slagits av hur arbetsskadad jag är. Vi har ju sommarrea på jobbet nu. När jag var liten trodde jag att sommarrea var att man sålde ut vinterkläderna, för att sommaren var igång. För att ge mer plats åt sommarkläderna! Så icke fallet. Istället är det sommarkläderna som säljs ut, och sedan någon månad tillbaka är det fokus på höstsäsongen. Givetvis inte vinterjackor och koftor, men i alla fall hösttrenderna. Fast fortfarande tolkade i sommarplagg.

I alla fall… Den senaste månaden har jag även gått runt och grämt mig över att inte ännu sytt min sommarkavaj klart, eftersom det är ”för sent”. Snarare har jag börjat fundera på vinterjackor. Min klädköparhjärna befinner sig liksom i augusti/september och jag känner hela tiden att sommaren redan är över. Trots att den knappt har börjat!

Känns helt sjukt på ett sätt, att det går så fort. Reflekterade även över det häromdagen när jag satt och kollade igenom herrvisningarna för nästa sommar. Många är nämligen inspirerade av brittiska sporter, på grund av OS i London nästa år. Men om nästan precis ett år när OS kör igång, kommer kläderna inspirerade av evenemanget att gå ut på rea, och trenden vara passé.

Men idag ska jag i alla fall köpa lite toile-tyg och börja på den där jäkla kavajen! Ska bara komma ur stolen först. Efter 25 timmars jobb på två dagar är man lagom ledbruten….

Det här inlägget postades i Livet, Modet & modet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

