HAPPY NEWS

20110616-210651.jpg

20110616-210705.jpg

Yes, det ni ser är sant. Jag kom in, sjukt nog. Från början var jag andra reserv, och redan då kändes det väl relativt säkert att jag skulle komma in. Men helt säker vågar man ju aldrig vara.

Hela tanken på att jag har sökt en linje… Att jag har gjort arbetsprover, att något som jag har presterat har ansett vara tillräckligt bra. Dessutom något som jag ritat. DET känns sjukt.

För typ ett år sedan hade jag aldrig tecknat. Aldrig, som i att jag inte ritat mer än på bilden i skolan och inte tecknade överhuvudtaget på fritiden. En del, ganska många, av mina prover är mina första försök på vissa saker. Några av mina första krokier, mina första gouachemålningar. Jag skriver inte det här för att framställa mig själv som värsta naturbegåvningen. Utan snarare för att poängtera för mig själv hur mycket jag utvecklats.

Det roliga är också att när jag tänker efter så vet jag ju att jag tecknade mycket när jag var yngre fram tills jag var tolv ungefär. Vet inte varför jag slutade. Tyckte aldrig att jag var särskilt bra på det, och så var jag ingen ”rittjej”. Alltså, jag var ju inte bland de bästa i klassen helt enkelt, och jag har aldrig tyckt att det varit kul att vara en medelmåtta! Fram tills nu, uppenbarligen.

Ser sjukt mycket fram emot hösten i alla fall! Kommer bli grymt.

 

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

