Klänning del 6 –

Andra projekt har kommit emellan och sådär, men häromveckan körde jag ett rejs för att äntligen bli klar nån gång.

20110526-221047.jpg

Hela livet ihopsytt.

20110526-221120.jpg

På halsens insida har jag sytt ett band för att hålla ihop ringningen.

20110526-221228.jpg

Hela foderklänningen ihopsydd

20110526-221216.jpg

I midjan syr man in ett bomullsband för att hålla ihop. Eftersom min överklänning är i genomskinlig spets och jag vill ha klänningen snygg på insidan gömde jag bandet mellan sömsmånerna. Samtidigt som jag sydde på det syddes även överklänningens kjoldel på.

Har kommit lite längre än såhär nu, men vet inte hur mycket mer jag ska visa innan den är helt klar…

Det här inlägget postades i Design, Modeskolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

