Den här bloggen…

Känns som att varje gång jag ska skriva ett inlägg här så blir det en ursäkt för hur lite jag skriver.
Kanske för att det är så?

Vet inte riktigt vad jag vill med detta. Eller jo. Jag vill ju blogga om sånt jag gör, grejer jag ritat och sytt, med foton och sånt där. Blandat med annat jag bryr mig om, typ politik och andra nörderier. Det jag inte fattar är väl mest hur jag kan tro att jag kan orka med det.

Mina dagar den närmaste veckan kommer bestå i att jag går upp svintidigt, tränar lite (eftersom jag aldrig hinner gå på mina ordinarie pass gör jag lite småövningar hemma typ 15min på morgonen), och går till skolan extra tidigt. Direkt efter skolan går jag till jobbet och jobbar tre timmar, på ett ställe där man i princip springer arslet av sig från första minuten till sista. Sen går jag tillbaka till skolan och sitter där ett par timmar till.

Kommer hem vid elva, lagar mat och tänker alltså att jag därefter ska ha tid och energi till att sitta och redigera bilder samt skriva några genomtänkta inlägg?

Samtidigt är det trist att inte dokumentera det jag gör, att aldrig hinna visa något. På ett sätt betyder det att jag själv riktigt har tid att reflektera. Märker det mycket nu med kollektionsuppgiften, så blivit rejält lidande av att jag aldrig hinner sitta ner och sortera mina tankar.

Pratade om det idag i klassen, att jag nästan längtar tills det här året i slut. Ska bli så skönt att få hela sommaren fri… Röja upp mitt arbetsrum, börja bygga maskinpark och förhoppningsvis sy en del. Och sedan förhoppningsvis konstskola i höst, som jag verkligen hoppas blir lite slappare än det här året har varit.

Längtar…

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den här bloggen…

  1. Jag har aldrig ursäktat mig för dålig uppdatering i min blogg, det tycker jag inte man ska göra. Det är svårt att hitta på saker att skriva om, till en början. För mig flyter det på som fan eftersom jag bloggat så länge, jag har typ tio inläggsideer som ligger och väntar. Problemet är att jag inte få plats med dem, eftersom jag inte vill blogga mer än 5 ggr/dag. Så om du vill blogga: skriv om allt du kommer på så träffar du rätt för eller senare.

    Men om du inte hinner så hinner du inte. Du verkar ha fullt upp. Hur kommer det sig att du har ett så pressat schema, vilken skola går du på egentligen?

    • momiji skriver:

      Jag går på Folkuniversitetets modelinje ”Modeskolan”. Det är helt enkelt grymt tempo och man måste vara sjukt snabb för att hinna med. Tyvärr är jag perfektionist, och så gillar jag av ngn anledning att utmana mig själv genom att välja svåra material. Dessutom jobbar jag typ mest i hela klassen. Har hittills inte varit en superkombo.

Kommentera

