Svar och sånt

Blev faktiskt enormt imponerad av svaren på frågorna kring sin blogg som Sandra på nio till fem fått.

Speciellt denna fråga/svar:

”Jag skulle vilja veta hur du hinner med allt. Alltså hur en normal dag ser ut med tidsangivelser. Hur du får dygnets timmar att gå ihop med heltidsjobb, blogg, fix av utseende, matintag, shopping och alla roliga aktiviteter?
Oj oj svår fråga. På söndagen sätter jag mig ner och funderar på ett ungefär vad jag vill blogga om under veckan. Jag vill inte ha ett exakt, men ett ungefärligt schema. Varje kväll tidsinställer jag två blogginlägg till dagen efter, ett på morgonen och ett på kvällen svensk tid (och ett per dag på helgen). Då behöver jag inte oroa mig på jobbet att jag ska hinna med att blogga utan de poppar av sig själva. Jag jobbar på min reklambyrå mellan 10-19 ungefär. Sedan går jag hem, äter och bloggar. Sedan hinner jag inte göra så mycket mer än så. Såhär ser ungefär 4 av 7 dagar i veckan ut. Annars hade jag aldrig hunnit med att både blogga och jobba, om jag inte tagit bloggtid på kvällen. Angående roliga aktiviteter så vet jag att många av er är förbryllade över att jag orkar gå ut och festa och gå på kalas mest jämt och hinna med allt, men liksom, det är ju egentligen inte mer än 1-2 sådana inlägg i veckan. Resten av dagarna är jag hemma eller jobbar sent. Jag fixar med min blogg ungefär 3 timmar efter jobbet. Fix av mitt utseende ingår ju i morgonrutinen, kanske en halvtimme om dagen då på morgonkvisten. Shoppar gör jag i princip bara via nätet. Hoppas du får en lite bättre uppfattning nu!”

Man känner sig själv lite klumpig och korkad som inte tänker mer på vad man slänger ut sig ibland.

Jag ville ju egentligen att här skulle bli en designblogg, som handlade mest om min skola och sånt jag tänker på i skolan. Så blev det ju inte riktigt. Mest för att det inte funkar så i mitt huvud. Visst funderar jag oerhört mycket över mode och design och vad jag vill göra, Men dels är det svåröversatt till text, och sedan går det ut och in i allt annat jag tänker på om dagarna. Jag kan liksom inte särskilja mina ”modetankar” från mina andra tankar, och det slutar med att jag skriver om lite vad som helst och kanske mest om ingenting.
Dessutom har det visat sig att jag inte riktigt har tid att ägna mig åt bloggen just för att jag är så mycket i skolan och ägnar alldeles för mycket tid åt mina funderingar och tankar utan att egentligen få någonting färdigt som går att lägga ut.

Knepigt det där.

Nu har jag i alla fall börjat bära med mig min kamera överallt. Förhoppningsvis blir det någon bild någon gång om ett tag….

BAH!

Det här inlägget postades i Livet, Modeskolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

