Vuxenhelg

Märkligt, skrev det här inlägget för två dagar sedan, men nu har det försvunnit?

Den här helgen var fantastisk. Första helgen på säkert ett halvår som jag inte behövt jobba eller åka till skolan. Jobbade stenhårt hela förra veckan för att inte ha en enda rest! Gissa hur nöjd jag är över att jag lyckades. Hann visserligen inte blogga något, men det är petitesser….

Hade annars en fantastisk vuxenhelg med tvättstuga, en hel kväll med IKEA-bygg och storhandling på söndagen. Vårt vardagsrum ser numera fantastiskt ut! Långt ifrån klart, men samtidigt en enorm förbättring. Nu kan vi snart snart ta itu med nästa projekt, som förmodligen blir arbetsrummet/syateljén.

Låter så löjligt att kalla det ateljé, samtidigt är det ju precis vad det kommer vara när jag är klar med det… Ser framför mig ett enormt konstruktionsbord, strykbord med pressjärn, industrisymaskin, overlock… Det roliga är att jag nog får skaffa en nu lägenhet om allt det där ska få plats. Men drömma får man!

Något ännu bättre var att jag började rota i mina gamla lådor från Japan igen. Hittade laddaren till min systemkamera! Trodde jag hade glömt den i Japan, för den har varit borta ända sedan dess, men tji fick jag. Så nu är jag superpeppad på att börja ta massa fina bilder igen! Samt fixa lite header och så till bloggen. Kommer också bli jättekul!

 

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

