Better check myself before I wreck myself

Okej, den här veckan. SLITIG. Kanske märkts? Kanske inte.Har jobbat typ… varje dag. Idag och igår var jag i skolan ca 9-20. Visserligen är jag mest där så många timmar eftersom jag är så slapp och inte orkar stressa, men det är en annan historia.

Egentligen fattar jag inte varför jobbet är så jävla påfrestande. Det är exakt samma antal timmar, vare sig jag jobbar vardag eller helg. Dessutom brukar jag alltid whinea när jag jobbar helg, för jag vill ju ha lediga helger! Men jag antar att det är själva grejen att man jobbar typ VARJE dag. Kommer hem sent varje dag… Och det är så mycket skönare att stanna lite extra på kvällarna egentligen. I skolan alltså. Då kan jag lägga ner samma tid som på helgen, men ligga i fas under lektionerna i veckorna. Nu samlar jag massor på hög till helgen, och då har jag inte alls samma koll på momentet och saker och ting blir fel, ingen att fråga, etc.. I fredags kväll satt jag t.ex. kvar och kämpade aslänge med en konstruktionsuppgift som jag helt enkelt inte kunde lösa. Något var fel, visste inte vad, kunde inte fråga. Jobbigt. Hade legat i fas annars.

Huvudpoängen med det här är i alla fall att det varit en sjukt jobbig vecka, och…. Jag kommer ha det exakt likadant i fyra-fem veckor till. Japp. Hela februari jobbar jag inte en enda helg, utan fyra vardagar i veckan. Och om jag ska hålla på och stressa upp mig som jag gjort den här veckan, så kommer det inte att gå.
Måste testa en ny approach. Framför allt i sömnaden, där jag är sjukt noggrann på ett sätt som gör mig förbannat långsam. Har funkat hittills eftersom jag bara stannat kvar och gjort färdigt. Men min nya plan är att bli sjukt effektiv, kanske våga slarva lite mer, inte nåla hundra gånger och tråckla tvåhundra. Nu kommer vi dessutom köra tråkiga övningar som inte betyder ett skit, så det är den perfekta chansen. Behöver inte oroa mig för att fucka upp något plagg eller så.

Målet är att inte ha någon rest på fredag efter middag, så att jag kan ägna heeeeela helgen åt att montera Ikea-möbler och städa. Kommer bli tufft att klara det på bara två personer så mycket som vi ska fixa, men det får gå! Om jag fixar det kommer jag bli så sjuuuukt nöjd. ❤

Wish me luck!

 

Det här inlägget postades i Livet, Modeskolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

