Redesign: 3, 2, 1, STARTA!

I onsdags såg vårt klassrum ut typ såhär:

Vu har nämligen fått tolv säckar av vad som mestadels kan beskrivas som skit och skräp av Röda Korset, som vi nu ska vara kreativa med.Vi fick ca 30 min på oss att gräva runt hej vilt (med handskar på) och ta vad bäst vi kunde hitta. Som den riktiga gam jag är kom jag inte bara tio minuter i förväg till skolan, utan snodde åt mig knappt två icapåsar fulla med grejs.

Kan inte riktigt bestämma mig för om de bättre begagnade trosorna förstör eller förgyller den här fantastiska bilden….Kan inte låta bli att fascineras över att någon faktiskt tänkt skänka dessa till välgörenhet och försäljning. Och då har jag inte ens visat de leopardmönstrade….

I fredags hade vi förs första gången tid att sitta och jobba lite med våra material och bara provdrapera lite grann.

Working like a pro…. Upptäckte tyvärr att jag inte varit så himla smart när jag plockat ut mina grejer, men jag får se. I värsta fall får jag smyga bort till RKs högkvarter och rota fram lite mer trosor!

Kan dock inte riktigt släppa den här sjalen och vilken fantastisk överdel den blir. HELLO IS THAT A DINOSAUR I SEE?! It is.
Synd att jag tyvärr inte har ett jävla skit som passar med den, förutom den tråkiga svarta neutrala ”blä-blä-inte-vad-jag-vill-ha” plisserade kjolen jag slängde på. Funderar nästan på att göra någon annat och spara den här godbiten till ett tillfälle då jag verkligen kan FÖRVERKLIGA MIN VISION. Oh la la….

Däremot ser jag fram emot det här projektet gaaaanska mycket. Som jag nämnt tidigare kommer vi att jobba med fotografer och det har snackats om att fotograferna ifråga eventuellt har kontakter med mejk-folk och modellagenturer. Tyvärr är det ju så att om man vill ha en modell från en agentur får man ta en som är oetablerad och typ vill ”bygga sin portfolio”, dvs en 13-åring. Hahahahaha… Nej tack.

Hoppas att jag ska komma ihåg att ta lite bilder under projektets gång. Någon gång i april-maj kommer vi har visning och även ställa ut fotografierna nånstans. Hojtar till då!

Det här inlägget postades i Modeskolan och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

