Lite research

Vi har fått i uppgift att måla självporträtt i skolan. Vi ska placera oss i någon tidsepok/miljö och klä oss och lägga lite mer tid och vikt på bakgrund än vi brukar. Har några idéer till mitt porträtt som jag tror kommer bli riktigt najs.

Googlade lite referensbilder idag, eftersom jag inte orkar lägga mer tid än nödvändigt på skisserna.

Ja, jag älskar hattar… Faktum är att jag senare i vår ska gå en hattkurs. Ser fram emot det fruktansvärt mycket!

Annars funderar jag på materialval till bilden. Gillar ju mina färgpennor, men vi ska använda något vi inte har så mycket erfarenhet av. Min spontana tanke är någon flytande färg, kanske gouache eftersom jag vill ha mycket starka färger. Meeen… Jag äger varken färger eller penslar, så det blir till att gå på shoppingrunda. Synd att jag inte vet någonting vare sig om färg eller penslar…

 

 

 

Det här inlägget postades i Modeskolan, Ritat och tecknat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

