Tepyssel

Hemma igen från en dag på IKEA. Seriöst, vilket jobb det är att åka dit. Vet inte hur många timmar vi stod vid bokhyllorna och dividerade om olika lösningar. Det var nämligen det som var dagens projekt, att äntligen få hem lite bokhyllor till vardagsrummet och börja tömma våra flyttlådor. Jag menar, vi har ju bara bott här i snart två år, så egentligen är det väl ingen brådska…
Nä, jag är så sjukt trött på att betala för en trea men egentligen bo i en tvåa. Förhoppningsvis kan vi köra projekt tömning och upprensning under våren och sedan kan jag ägna sommaren eller hösten åt att ställa i ordning det som ska  bli min syateljé/målerirum. Kommer bli fantastiskt när det är klart.

Sedan köpte vi självklart massor av småplock, men som tur var slapp vi köra hem det själva. Vi var ändå tvungna att ta hemkörning på möblerna, så vi skickade med hela rubbet i princip, förutom porslin och några glasburkar jag tänkt ha te i.

Har suttit och gjort lite etiketter till dem, och jag måste säga att jag blev ganska nöjd. Självklart svårt att rita så smått och pillrigt. Köpte dessa burkar för att se hur det blev, och jag kommer nog vara tvungen att köpa några till. Mitt te-förråd är nämligen i klass med Ramona Flowers. Varje månad när vi storhandlar fyller jag på och köper en eller två nya sorter. Nu har jag ungefär tio sorter hemma, och då har ändå några av mina favoriter tagit slut.

Dessa sorter fick i alla fall etiketter idag:

Vaniljrooibos

Applepie & dreams

Rabarber & grädde

Chai

Ser fram emot imorgon då en stoooor lastbil kommer stanna här utanför och rulla ut våra kartongen och kassar. Snart kanske vi till och med kan bjuda över folk utan att skämmas.

Det här inlägget postades i Pyssel. Bokmärk permalänken.

Kommentera

