Svar från Zara

För ett par veckor sedan berättade jag ju om min fjäderkrage, som jag kom på mig själv med att inte veta hur den var gjord eller varifrån den kom. Gjorde i alla fall vad jag kunde och hörde av mig till butiken ifråga, och idag har jag faktiskt fått svar!

Jag ska inte citera hela brevet, men de förklarade i alla fall att det är Inditexs COC (Code of conduct) att enbart använda päls, fjädrar, ben etc. från köttdjur. Fjädrarna i min krage kommer tydligen från tuppar på en hönsfarm i Asien. Vidare skriver de att de kräver av sina underleverantörer att de ska behandla sina djur etiskt. About that… Kinesetik ger jag inte mycket för. Men men, jag äter å andra sidan inte kravmärkt kött eller något annat, så jag ska inte utge mig för att vara bättre själv.

I vilket fall var det kul att de svarade överhuvudtaget. Tycker att det är bra när företag är villiga att dela med sig av information och berätta om sin verksamhet. Det bästa vore om de kunde berätta ännu mer, helst utan att man ska vara tvungen att mejla och fråga överhuvudtaget.

Det här inlägget postades i Modet & modet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

