Snart börjat ett nytt projekt i skolan, nämligen ett redesign-projekt i samarbete med Röda Korset. Vi får massa kläder och ska sy något nytt. Vi gör även ett samarbete med elever från Fotoskolan (annan skola i samma hus) och fotar av våra plagg.

Jag hade hittills inte tänkt speciellt mycket på det där. Tänkt att det är väl mest att sy ihop nån klänning och sätta på sig den och bli fotad. Klart! Trodde jag…

Nu är det flera som pratar om att skaffa modeller, och en tjej i klassen har dessutom make up-tjej och hår och gud vet vad. Får ångest av tanken. Ett: Känner inte speciellt många som är modellsnygga Två: Får typ spasmer av tanken på att vara så fånig som att fråga nån om den vill STÅ MODELL. FÖR MIG. Seriöst. Superfånigt. För att inte tala om hår och smink och locations och hela faderuttan. Har tillslut inte kunnat tänka på något annat än hur jävla misslyckat och amatörmässigt det kommer att bli. Antingen står jag där själv och ser ut som ett fån, eller så står jag där med en modell och nåt slags make-team samt fotograf och ser fortfarande fånig ut. Vet inte vad som är värst.
Hatar mest tanken på att stå inför andra och presentera nån slags idé och typ ”så här ska vi göra”. Ser framför mig hur samtliga kommer rynka på näsan och typ ”okej….” Och så kommer man själv inte fatta och stå där med sin usla idé och vara superentusiastisk och alla andra stannar mest kvar därför att alla människor fascineras av TRAIN WRECKS och bara vill se hur allt går åt skogen.

Men nu ikväll kunde jag inte längre hålla mig utan gnällde av mig lite grann inför Stan. Och han påminde mig om några saker som är jävligt sanna: 1. Jag är faktiskt skitsnygg. 2. Jag kan fixa både hår och smink på mig själv skitsnyggt. 3. Snygg tjej+snyggt hår och smink=Skitsnyggt.

Och tanken på att jag själv inte skulle inse om min idé är kass eller inte? Skrattretande. Jag är ju bara ungefär världens mest självkritiska människa och dessutom löjligt känslig för vad andra människor tycker och tänker.

 

Det här inlägget postades i Modeskolan och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

