Inte sjuk

Det är ett välkänt faktum att jag aldrig blir sjuk. Så självklart är jag inte sjuk idag heller… Fastän jag är rätt så snorig, har ont i huvudet och känner mig väldigt miserabel. Nå, miserabel ska nog inte tas som ett sjukdomssymptom.

Jag har kommit fram till att det sämsta med att aldrig vara sjuk är att man aldrig kan gnälla över hur kasst man mår när man, som sådana här dagar, inte heller är sjuk. Suck. Dessutom kan man inte vara hemma från jobbet eller skolan när man inte är sjuk, så självklart fick jag jobba till nio idag precis som jag skulle.

Skämt åsido (vilket skämt?). Jag blir i princip aldrig sjuk. Under hela grundskolan hade jag kanske 10-15 sjukdagar. Nio år alltså. Senast jag var ordentligt sjuk var ungefär två år sedan. Då hade jag hosta och hostade så att jag kräktes flera gånger. Annars blir jag i princip bara sjuk efter festivaler (oblgatorisk söndagsfrossa efter hemkomsten) eller när jag varit ute på event och jobbat fyra dygn i sträck utan sömn eller mat. Om man bortser från sådana tillfällen kan jag inte ens minnas när jag var sjuk senast. Hade lite feber vintern för tre år sedan, typ.

Den här bloggen blir verkligen mer och mer intressant för varje dag som går…. Blä. Hinner liksom inte hänga med. Plus att det känns tråkigt att komma hem, bara hinna läsa mina favoritbloggar och i princip bara kunna göra en återpostning av vad några andra redan skrivit utan att ha tid att lägga ner något eget tankearbete på det.
Inte heller har jag mycket tid att babbla om mina fantastiska designidéer. Tråkigt nog går jag inte direkt på en designskola, och mycket vi håller på med är rätt tradig sömnadsarbete.

Vad gör man…

Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

