Tantspiration

I höstas så hittade jag en helt fantastisk blogg; Advanced Style. En blogg som helt enkelt är dedikerad till att vissa bilder på äldre människor, ofta damer, som klär sig helt fantastiskt. Känns som att det varit min främsta inspirationskälla hela hösten, för jag har verkligen sett mer och mer ut som en liten tant.

I alla fall, i senaste inlägget har de lagt upp ett par videos där de diskuterar klädsel, varför man klär sig, för vem och även lite tips på hur man klär sig kreativt. Framför allt pratar de om värdet i att klä sig mer kreativt, både för en själv och för omgivningen.

Jag tycker det är så himla kul att lyssna på människor som vågar ta sina kläder på allvar. Som behandlar sig själv som konstverk och vågar ge sin klädsel en extra tanke eller två, och stå för det. Har aldrig riktigt förstått poängen med att man ska låtsas skita i de saker man egentligen bryr sig om mest.

Framför allt har läsandet av den bloggen fått mig att inse hur mycket jag har att se fram emot när jag blir äldre och hur mycket softare livet kommer vara. Glida runt i nån storstad med knäpp hatt och rolig käpp. Även om jag inte är en sån som tror att livet är slut efter 25 så är det skönt att veta att livet egentligen aldrig tar slut. Vilken löjlig sak att skriva egentligen. Men det är svårt att hålla i huvudet att man faktiskt har alla de där femtio eller sextio åren på sig att göra precis vad man vill.

Det här inlägget postades i Modet & modet och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

