Sisyfosarbete

Hemma från första arbetsdagen för i år. Har varit ledig i över en vecka, så himla skönt! Även om ledigheten har varit skön kanske den inte alltid är så hälsosam. Häromnatten drömde jag att jag blev uppsagd och att min chef grät. Hur grav abstinens har man då?
Jobbar alltså i en butik som tillhör en av de större klädkedjorna. Tänkte faktiskt inte avslöja vilken, eftersom jag inte har någon lust att ge dem gratis reklam och dessutom vill jag kunna vara fri att skriva massa skit om mitt jobb utan att åka dit. Hohohoho.

Nu är det i alla fall rea, vilket betyder att jag mest går runt och spyr på hur förjävliga kunderna är. Inte direkt otrevliga kanske, men så himla stökiga. River och sliter och har ner. Kan inte plocka upp efter sig själva. Och i provrummen kan de inte vänta fem sekunder på att man ska hänga av sig det man fick av föregående kund, utan de dumpar sina kläder och går.

Förlåt, men hur mycket jag än ville ha mjölken med längst datum skulle jag aldrig dra ut alla de andra mjölkpaketen på golvet och sedan lämna dem där. Så varför är det okej i en klädbutik? Nog för att jag jobbat i matbutik också, och vet vad man kan hitta i hyllorna, men ändå.

Mest är väl problemet att de flesta (inklusive jag själv?) ser på butiker som serviceinrättningar, och att man missar att man faktiskt är på någons arbetsplats. Att ens eget beteende är en del av någon annans arbetsdag.

Ska jobba imorgon också, känns lagom kul. Men sen drar skolan igång nästa vecka och jag kommer inte hinna jobba så mycket ändå. Grymt

 

Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

