Inför nyår

Lite sent kanske, men sånt struntar jag i! Tänkte att den här bloggen skulle innehålla något som faktiskt är på temat design också, det är ju det jag utger mig för att hålla på med trots allt.

Strax innan nyår köpte jag en helt fantastisk löskrage av fjädrar som jag genast bestämde mig för att ha på nyår. Satt och funderade lite på vad jag skulle ha till, och tänkte den briljanta tanken att jag borde försöka rita något. Ritar sällan utanför skolan, borde bli bättre på det.


Kan säga att det var en ganska stor utmaning att rita all fjädrar, men jag är ändå rätt nöjd. Började som sagt rita när jag började i skolan i augusti, tycker att jag har kommit förvånansvärt långt.

Och så här såg jag ut på nyår

Inte helt porträttlikt kanske, men vem bryr sig. Framför allt har jag inte tre högerben och det kanske man ska vara glad för? Borde kanske satt upp håret också, om inte annat så för att kragen skulle synts bättre, men hann inte.

Kragen är i alla fall fantastisk.

Det enda negativa är att den har ett glansigt foder som aldrig vill hålla sig på plats. Dessutom får jag lite panik varje gång jag måste ha ytterkläder på mig, föreställer mig att fjädrarna ligger mot kappan och skrynklar sig och förstörs. Har inte hänt hittills.

Tror faktiskt starkt på fjädrar framöver! Främst för att jag läste i Habit i augusti att det kommer vara den stora grejen hösten 11/12 (lätt absurd känsla att läsa om det då), och så för filmen Black Swan, där inga mindre än Rodarte gjort kostymerna. Kommer bli för sommaren och hösten vad Marie Antoinette och Alice i underlandet tidigare varit rent inspirationsmässigt.

Är lite kluven till att lägga upp outfitbilder egentligen. Mest för att jag förknippar det med en typ av mode-/stilbloggar som mest handlar om konsumtion och vad man ska köpa. Irriterar mig väl även på att den typen av bloggat överhuvudtaget kallas modebloggar, som om mode vore precis så simpelt, ytligt och enkelspårigt. Well, för mig är det inte det och jag hoppas ju att min blogg ska vara något annat än det.
Finns ju annars bloggar som gör det bra, till exempel Style Rookie, som faktiskt ofta visar hur hon har inspirerats till att klä sig som hon gör. Synd att man inte har tid eller ork att göra ett kollage varje gång man ska klä på sig…

Älskar mitt trapphus för övrigt. Det är vad som händer om man skiter i att gå på trappmötena. Hela skiten är målat i syrenlila med plommonfärgade dörrar, golvlister och dörrkarmar. Sjukt fult och helt fantastiskt.

Det här inlägget postades i Ritat och tecknat, Sånt man har på sig och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Inför nyår

  1. Candy skriver:

    Tja, de flesta modebloggar är ju egentligen bara shoppingbloggar. >< men fin kjol i vilket fall!

Kommentera

