Så faller ännu ett år

Idag var, som ni ser på balance-kun härovan, inte vilken dag som helst! Utan min födelsedag. Det är något jag verkligen gillar med Wii.spel, att de alltid gör något speciellt på ens födelsedag. Jag menar, vem kan motstå en balance board med partyhatt? Inte jag!

Hade inte tänkt fira med något speciellt idag, då jag har planer på att snart snart snart vara så pass klar med min lägenhet att släkten kan komma över på inflyttningsfest (efter 1½ år…). Men jag fick i alla fall frukost på sängen och en liten sång av Stan, och sen åkte vi in till chokladfabriken för att fika! Stan gav nämligen mig ett presentkort i julklapp på exakt två jumbokoppar choklad, två muffins och varsin bakelse. Perfekt!

Och med jumbochoklad så menade de verkligen JUMBO. Det var inte ens en kopp, utan i princip en soppskål med varm choklad. Kopparna hade inte ens öron, så jag tror nog att de faktiskt använder soppskålar på riktigt… Helt lagom dos med andra ord!

Min bakelse, med chokladmousse och karamelliserad päronterrin (om jag minns rätt). Bättre än bästa födelsedagstårtan!

Höll nästan på att dö av chokladchock innan vi var klara, men sånt är livet…

Nu på kvällen har vi mest gjort ingenting, jag har suttit och pillat lite med lightroom, vilket syns på den kassa bildredigeringen (men jag lär mig!). Tänkte precis skriva att jag ska försöka att inte vara upp så sent idag, och så kollade jag på klockan… Ända sedan nyår har jag inte kunnat lägga mig i tid överhuvudtaget. Inte för att jag försökt speciellt hårt, men ändå.

Imorgon ska jag försöka fixa lite bilder till en bloggheader, får se hur det går… Borde egentligen fixa min ”riktiga” kamera som jag inte haft batteriladdare till på typ 1½ år, men orkar inte… Förhoppningsvis blir det lite schysst ljus ute imorgon, så klarar jag mig med kompaktkameran.

 

Det här inlägget postades i Livet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

